به عقیده من طرح دستی کیفیتی رازآلود و غیر قابل توضیح دارد و در مورد فضا به شما چیزی ارائه میکند، بسیار بسیار بیشتر از بینقصترین رندرهای کامپیوتری حرف برای گفتن دارد. من بارها امتحان کردم و خودم خیلی شگفتزده شدم. مثلا آن اوایل که تازه ساختن چند بنا را شروع کرده بودم چند پرسپکتیو داخلی کشیدم که اصلا دقیق نبود و نمای بسیار کلیای از فضا نشان میداد. اما در نهایت وقتی کار ساخت تمام شده بود، از دیدن اینکه چقدر فضا شبیه چیزی شده که در ابتدا کشیده بودم یکه خوردم. من فکر میکنم طراحی دستآزاد نوعی از قابلیتهای مرموز و اسطورهای دارد. کشیدن یک طرح به مثابه باز کردن یک در است، دری که این امکان را فراهم میکند که داخل شوید. به همین دلیل من طرح دستیای میکشم و چیز جدیدی در آن میبینم که قصد نداشتم آن را بکشم. و طراحی دستی کلید دستیبابی به چنین لحظههایی است. طراحی دستی میتواند یک پرسپکتیو کج و کوله و پر از غلط باشد و باز هم از یک رندر واقعگرای کامپیوتری که پرسپکتیو و نقطه گریزش بینقص است به آن چیز واقعیای که در نهایت ساخته میشود نزدیکتر باشد. (در گفتگو با Einar Bjarki Malmquist و Ingerid Helsing Almaas در وبسایت Architecture Norway، سال 2014)
دستهها
الکساندر برودسکی: طرح دستی کیفیتی رازآلود و غیر قابل توضیح دارد
طراحی دستآزاد دارای نوعی کیفیت اسرارآمیز و غیر قابل توضیح است، که در مورد فضا به شما چیزی ارائه میکند، بسیار بسیار بیشتر از بینقصترین رندرهای کامپیوتری حرف برای گفتن دارد.