معتقدم هنر سنتی ایرانی مرده است و ما هیچ ارتباطی با آن نداریم. اگر امروز عنایتی داریم به مینیاتور از دریچهٔ نگاه غرب به آن نگاه میکنیم. هیچ ارتباط زندهای با هنر قدیم ایران نداریم. در این شرایط تصور کنید گرافیک دنیا پنج متر است، اگر تنها یک سانتیمتر به این پنج متر اضافه کنیم، هر اسمی بخواهیم میتوانیم روی آن بگذاریم، چون چیزی به مفهوم گرافیک اضافه کردهایم. چون ما در محل خاصی زندگی میکنیم به نام ایران میتوانیم نام آن یک سانتیمتر را بگذاریم گرافیک ایرانی. برای ایرانی بودن هم باید ایرانی زندگی کرد و ساختار هنر ایرانی را فهمید. همین وضعیت دائم در التهاب زندگی کردن، یعنی ایرانی بودن. این چیزها است که به گرافیک هویتی متمایز میدهد. و معتقدم با گذاردن گل و مرغ و اسلیمی و کاشی نمیتوان ساختار یک اثر را تغییر داد و آن را ایرانی نامید. (در گفتگو با شاهین امین و سارا امتعلی نویسندگان روزنامهٔ اعتماد، سال 1385)