چند سال پیش در یکی از موزههای ایران بودم. رئیس موزه میگفت: «آقا این دانشآموزها و بچهها میآیند اینجا شلوغکاری میکنند و همهاش اینطرف آنطرف میدوند». گفتم مرد حسابی، این همه بودجه و تشکیلات پس باید صرف چه شود؟ گیرم چند نفر آمدند و همینطور رد شدند رفتند؛ که چی؟ خب بروند در پارک نگاه کنند. دیگر چه نیازی است به این همه تشکیلات؟ این آثار فرهنگی را باید دانشآموزان بفهمند. همینها هستند که نسل آینده را میسازند و میتوانند این هنرها را ادامه دهند. تداوم فرهنگی با آنهاست.
وقتی که برنامه دانشکدهٔ هنرهای زیبای ما، برنامه بوزار باشد و از خارج وارد شده باشد، نتیجه همین میشود. دانشگاههای ما در مبحثِ آموزش، به همه چیز توجه میکنند الّا آثار فرهنگی و هنری خودمان. (در گفتگو با رضا یاسینی نویسندهٔ وبگاه ایلنا، سال 1396)