حقیقت این است که تا کنون طرحهای خانم حدید چندین بار طرحهای مرا در مسابقات معماری از دور خارج کرده {و او آن مسابقات را برده} است. وقتی به گزینههای دفتر او نگاه کنید، درخواهید یافت که وقتی به منزلهٔ مدل {یا مجسمه} آنها را ببینید واقعا چشمگیر هستند. اما طرحهای من از حیث تجربهٔ واقعی {حضور در فضا} بهتر هستند. چنین نگاهی به یک رقیبِ حرفهای کاملاً طبیعی است.
از یک لحاظ، دستآوردهای معماری خانم حدید نمادی است از عصری که در آن فُرم حرف اول را میزد. اما معماری من مخصوص دورهای است که تجربه در اولویت است. هدف من خلق معماری برای دورهای بوده که پس از دورهٔ اولویت فرم میآید. خانم حدید دیدگاه مخصوص خودش را به شکلی حقیقی در فُرم بنا پیاده میکرد. خوشحالم که او در مسابقهٔ طراحی ورزشگاه ملی توکیو شرکت کرد، چرا که در این مسابقه نهایتاً موضع من تأیید شد. (در گفتگو با Kensaku Amano، منتشر شده در وبسایت Japan Forward در سال ۲۰۲۰)