برخی از مردم هستند که به شکلی خطرناک تعریف بسیار سادهای دارند از این که زمینهٔ ما یا شهر ما چطور چیزیست. مردمی که کارتپستالهای فریبنده را میبینند، در حالی که اینها سادهسازیهای خطرناکی از تاریخ هستند. من روی زمین سمی {لبنان} زندگی میکنم و نفس میکشم و لااقل آن را میفهمم و میشناسم. این همان سیاقی است که کار من در آن قرار گرفته است. به نظر من معمارانی که شما آنها را {صرفاً} از طریق رویکرد فرمالشان، یا زیباییشناسیشان یا ترکیب معمارانهشان، میشناسید {همچون} دایناسورها هستند. آنها در عصر حجر گیر کردهاند چرا که هنوز در مرحلهٔ فرم گرفتارند. ما امروز در عصری زندگی میکنیم که معنا از طریق ابزاری بسیار بسیار پویاتر به صورت بسیار خودبهخودیتر توسعه مییابد و خلق میشود، درحالی که متأسفانه معماری همچنان در ماده گیر کرده است. من اما در آن گرفتار نیستم. من دوست دارم فکر کنم که ساختمانهایم شبیه به یکدیگر نیستند. (در گفتگو با Aidan Imanova، منتشر شده در وبسایت identity، سال ۲۰۲۰)
دستهها
برنارد خوری: معمارانی که آنها را از طریق رویکرد فرمالشان میشناسیم در عصر حجر گیر کردهاند
معمارانی که آنها را از طریق رویکرد فرمالشان میشناسیم در عصر حجر گیر کردهاند. چرا که هنوز در مرحلهٔ فرم گرفتارند.