والتر گروپیوس: نازی‌ها ما را بیرون راندند، چون بو بردند که آنچه در باوهاوس انجام می‌دهیم مطابق میل آنها نیست

می‌دانید، امروزه اصطلاح «دهه‌ی طلایی {هزار و نهصد و} بیست» را زیاد می‌شنوید؛ اما در آلمان، آن دوران فقط از منظر فرهنگی طلایی بود، چون همه به‌شدت فقیر بودند. تورم وحشتناکی وجود داشت. {یکبار} وقتی حقوقم را در کسوت مدیر باوهاوس گرفتم، به‌سرعت به سمت یک فروشگاه دویدم و...