من فکر میکنم که معماری به همان انگیزه و خواست انسانی تعلق دارد که نقاشی یا مجسمهسازی یا سینما و نوشتن -ادبیات- به آن مربوط است. معماری به نیاز انسان برای ادراک و بیان تعلق دارد. من هیچ فاصلهای میان نقاشی و مجسمهسازی و معماری نمیبینم. مجسمهسازانی هستند که معمار شدند، برای نمونه من لااقل یکی از آنها را میشناسم. با این حال معمولاً فاصلههایی مصنوعی ایجاد میشود و این باعث تأسف است.
همچنین بحثهایی هست دربارهٔ معماری به منزلهٔ مانعی برای بیان آزاد در موزهها؛ من بخشی از آن را در سانتیاگو و همچنین موزهٔ اوپورتو احساس کردم. و بعضی مواقع این بحثها به رد کلی معماری نزدیک میشود.
برخی از موزههای معاصرتر فضای صنعتی را برمیگزینند و آن را برای ایجاد یک موزه تعدیل میکنند. برخی هم فضای موزه را از بیرون میبندند، گویی که نمیخواهند منظر بیرونی مزاحمشان شود. من بابت این موانع {ایجاد شده برای معماری} متأسفم. (در گفتوگو با Dawne Mccance، منتشر شده در مجلهٔ Mosaic، شمارهٔ ۴، دورهٔ ۳۵، سال ۲۰۰۲)