واقعیت این است و نکته اینجاست که میانبری در هنر وجود ندارد. اگر هم وجود داشته باشد دروغ است. یعنی این که با روابط و دیدن این که بازار چه می‌خواهد و این جنس کارها، اگر هنرمند بخواهد اینطور خودش را مطرح کند، مسیرش تقلید یک سری کارها می‌شود و بدترین قسمتش ظلمی است که به خود انسان می‌شود. چون هنرمند از آن لذت فاصله می‌گیرد. این لذت آنقدر خالص است که با وارد شدن این مسائل خراب می‌شود.

پس بنابراین، کار… کار… کار، که از همه‌چیز مهم‌تر است و یک بند باید کار کند. سواد هم خیلی مهم است، که فقط دست آدم کار نکند. و بعد کنجکاوی و به یک نوعی، با چشم و گوش باز جهان را نگاه کردن. اینها کمک می‌کنند که انسان جلو برود و در واقع صبر و تحمل. (در گفت‌وگو با سینا علیزاده، منتشر شده در مجله‌ی مطالعات هنرهای زیبا، دوره‌ی ۲، ش ۳، سال ۱۴۰۰)