بهجز نمونههای معدود موفق و خوب معماری مدرن در کشور ما واکنش عمومی با درک غلط و بهکارگیری ناشیانهٔ معماری مدرن متاسفانه باعث پذیرش معماری مبتذل «بساز بفروشی» شد که در تمام ایران بدون توجه به جنبههای اقلیمی و فرهنگی ما بهطور گسترده ادامه یافت و هنوز هم برای جایگزین کردن آن با فعالیتی که امروزه در جهت اشاعه و رعایت جنبههای اقلیمی، فرهنگی و سنتی میشود راه درازی در پیش داریم.
البته یک نکتهٔ بسیار مهم را هم باید توجه داشت که منظور از رعایت جنبههای اقلیمی و فرهنگی و سنتی به هیچوجه تقلید ظاهری و «کپی برداری» از معماری گذشته نیست. بلکه درک فضاها، ترکیب احجام، نحوهٔ بکارگیری و تلفیق مصالح، طرز برخورد با مسائل اقلیمی و صدها موارد و نکات دیگر است که در معماری گذشتهٔ ما باید عمیقا بررسی و شناخته شود تا آنچه را طراحی میکنیم بدون آنکه کپیبرداری از گذشته باشد خصوصیات مثبت معماری قدیمی ما را در برگیرد. تقلیدهای ظاهری تحت عنوان بهاصطلاح «معماری سنتی» جز تحقیر معماری با ارزش گذشتهٔ ما نیست. (در گفتگو با نویسندهٔ مجلهٔ آبادی، ش 3، زمستان سال 1370)