اکثر رسانههای عمومی ما توجیه نبوده و نیستند که مسئلهٔ معماری و شهری مسئلهای جدی است که باید مستقلا به آن پرداخت. خیلی سخت میتوانید سردبیر روزنامه را توجیه کنید که صفحهای به معماری اختصاص دهند و متاسفانه این صفحه را جزء صفحههای غیرضروری میدانند و در نبود منتقدان حرفه ای معماری، اساسا کسی هم نبوده که چنین فضاهایی را در رسانههای عمومی مطالبه کند. {…}
حوزه معماری و شهرسازی در رسانههای عمومی، باید به عنوان یک حوزهٔ مستقل شناخته شود که در حال حاضر این طور نیست. برای مثال در خبرگزاریها بخشی از مسائل این حوزه به سرویس های شهری مربوط است. بخشی به سرویس اقتصادی و بخشی به سرویس فرهنگی. این یعنی قطعهقطعه کردن مسائل و مفاهیمی که باید به صورت یکپارچه مطرح شوند. خود من در جایگاه مشاور رسانهای معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، یا مشاور رسانهای دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری، این مشکل را خیلی جدی لمس میکنم. رسانههای عمومی باید حوزهٔ مستقلی به نام معماری و شهرسازی را به رسمیت بشناسند و نیروهای متخصص و خبرنگاران تخصصی در آن بخش فعالیت کنند و از این طریق، زمینههای تولید محتوا و در ادامه آن، تولید نقد در این حوزه فراهم شود. رسانههای عمومی، نباید مسائل یکپارچه حوزهٔ معماری و شهرسازی را در چند سرویس مختلف پخش و پراکنده کنند. (در گفتگو با افسانه شفیعی، منتشر شده در روزنامهٔ شرق در سال ۱۳۹۵)