جایی که {در ایران} بزرگترین و بیشترین تأثیر را بر من داشت مسجد امام اصفهان بود. تناسب فوقالعاده، ترکیب فرمی فوقالعاده که با کیفیت عالی معماری ترکیب شده بود حس فضا را القا میکرد. فضاهای باز و نیمهباز برای من شگفتانگیز بود. بازی رنگ، کیفیت فضای باز و تناسب غیر قابل تصور معماری، زبان هندسهای حداقل ولی کامل و عالی محسورکننده بود. گفتنی است که بیان معماری آن فضا مانند موسیقی است. (در گفتوگو با پریسا شاهمحمدی، ترجمهٔ پریا معمار، منتشر شده در مجلهٔ آبادی، ش ۴۹، سال ۱۳۸۴)